Image

آلرژی به نور خورشید

آلرژی به نور خورشید نوعی واکنش حساسیتی شدید پوست نسبت به تابش اشعه های نور است. حساسیت به نور خورشید نوعی آلرژی است که باعث ایجاد خارش، قرمزی و التهاب پوست می‌شود. در این آلرژی پوست دچار خارش و قرمزی می ­شود .موارد خفیف حساسیت ممکن است بدون درمان برطرف شوند . اما در موارد شدیدتر معمولا از کرم ­ها یا قرص های استروئیدی استفاده می شود. با مثبت سبز همراه شوید تا برخی  دیگر از عوامل آلرژی به نور خورشید را با هم بررسی نماییم.
یکی از انواع رایج حسایت به نور خورشید، « فوران نور چند شکلی» یا Polymorphous Light Eruption خوانده می‌شود. بسیاری از افراد در فصول گرم سال در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند و پوست آن‌ها در اثر تابش نور خورشید دچار ضایعاتیی مانند سوزش، خارش و قرمزی می‌شود. این ضایعات بیشتر در نواحی بازو، دست‌ها، پشت، گردن، قسمت‌های تحتانی پا و سینه دیده می‌شود.

برخی افراد نیز تنها با در معرض نور خورشید قرار گرفتن دچار حساسیت پوستی می‌شوند اما نوع دیگری از آلرژی به نور خورشید وجود دارد که این آلرژی در فرد تنها با مصرف نوع خاصی از دارو یا در تماس بودن با برخی میوه‌ها یا گیاهان مانند لیمو و هویج فعال می‌شود. یکی از رایج ترین‌ علائم حساسیت به نور خورشید عطسه کردن است که تقریبا برای همه ما اتفاق افتاده است.

حساسیت شدید چشم به نور خورشید

در افرادی که نسبت به نور آفتاب حساسیت جزئی دارند، قرمزی‌ها و التهاب بوجود آمده ممکن است به خودی خود رفع شود. اما لازم به ذکر است که نور آفتاب حاوی اشعات مضری همچون UVA و UVB بوده که با نفوذ به عمق پوست باعث پیر شدن پوست و آسیب رساندن به الیاف کلاژن پوست می‌شود. در نتیجه اهمیتی ندارد که شما آلرژی به نور خورشید ندارید، در هر صورت باید از پوست خود محافظت کرده و از بهترین روش ممکن یعنی استعمال کرم ضد آفتاب استفاده کنید.کرم ضد آفتاب بهترین مانع بین اشعه‌های مضر آفتاب و پوست شما محسوب می‌شود. افرادی که به نور خورشید حساسیت شدیدی دارند علاوه بر استفاده از کرم ضد آفتاب باید از لوازم محافظتی مانند دستکش، لباس‌های پوشیده، عینک و کلاه آفتابی استفاده کنند تا میزان حساسیت را تا حد ممکن کاهش دهند.

دسته بندی: مجله آوان برچسب ها: آلرژی به نور خورشید

0 نظر

ارسال نظر