Image

تزریق بوتاکس کف پا

تزریق بوتاکس کف پا آیا از تعریق بیش از حد در دست و پای خود کلافه شده اید؟ آیا از درمان های گیاهی و خانگی پاسخی نگرفته اید ؟ آیا درمان قطعی برای تعریق بیش از حد در کف دست و پا وجود دارد؟ یکی از روش های موثر امروزی برای درمان عرق کف دست و پا با بوتاکس است. شاید نام بوتاکس را برای رفع چین و چروک صورت شنیده باشید، اما تزریق بوتاکس چگونه به کاهش تعریق در کف دست و پا کمک می کند؟ در ادامه این مقاله با درمان تعریق کف پا با بوتاکس و نحوه انجام آن آشنا شوید.

تاثیر بوتاکس بر کاهش تعریق کف پا

همان طور که می دانید سم بوتولینیوم یا بوتاکس با فلج کردن عضلات از ایجاد انقباض بیش از حد در بخش های مورد استفاده از بروز چین و چروک می کاهد. اما بوتاکس همچنین می تواند برای تعریق بیش از حد کف پا (feet hyperhydrosis) یا تعریق بیش از حد کف دست (palmar hyperhydrosis) استفاده شود. عملکرد نوروتوکسین بواسطه مهار رهاسازی استیل کولین از پایانه عصبی در محل اتصال عصبی عضلانی است و این امر موجب جلوگیری از انقباض عضله می گردد. همچنین، استیل کولین واسطه عصبی غدد عرق می باشد .به همین علت با تزریق بوتاکس به کف پا یا کف دست، عصب های محرک تعریق آن ناحیه بسته می شوند.

همان طور که در بالا اشاره شد، با تزریق سم بوتولینوم به کف پا سیگنال های عصبی که محرک تعریق هستند، مسدود شده و میزان عرق در فرد کاهش می یابد. البته لازم به ذکر است که این روش درمان قطعی نبوده و نیاز به تزریق مجدد دارد.

دسته بندی: مجله آوان برچسب ها: تزریق بوتاکس کف پا

0 نظر

ارسال نظر