Image

جوش روی بینی

جوش روی بینی یک بیماری مزمن پوستی است و زمانی بروز می‌یابد که فولیکول‌های مو و غدد مرتبط با آن متورم یا با چربی اضافی یا سبوم مسدود شوند. جوش روی بینی می‌تواند به دلیل آکنه ولگاریس (Vulgaris acne) یا آکنه روزاسه (Rosacea acne) به وجود بیاید. داشتن یک روتین مراقبت از پوست می‌تواند به جلوگیری از هر دو نوع جوش روی بینی کمک کند.

آکنه روزاسه یک بیماری پوستی شایع بوده که همراه با قرمزی و التهاب است. این نوع جوش می‌تواند به‌سرعت از بین برود تا ماندگار باشد. روزاسه اغلب با جوش‌های چرکی یا جوش‌های کوچک متورم و بدون چرک نمایان می‌شود. علائم جوش روی بینی از نوع روزاسه بسیار شبیه به ولگاریس است. به همین دلیل اغلب تشخیص تفاوت آن‌ها دشوار است. در ادامه تفاوت‌های آکنه ولگاریس را با آکنه روزاسه بیان خواهیم کرد.

معمولاً آکنه ولگاریس با جوش‌های سرسیاه یا سرسفید نمایان می‌شود. در برخی موارد نیز مانند کیست دیده می‌شود. آکنه روزاسه معمولاً با قرمزی، تورم و التهاب پوست همراه است. اغلب از بینی شروع می‌شود و می‌تواند به مناطق مجاور آن مانند گونه‌ها نیز سرایت کند. در برخی موارد نیز ممکن است بینی بزرگ‌تر به نظر برسد.

دسته بندی: مجله آوان برچسب ها: جوش روی بینی

0 نظر

ارسال نظر