Image

سالک

سالک یا  لیشمانیوز یک بیماری ناقل است که توسط پشه خاکی منتقل و توسط تک یاخته‌های داخل سلولی از جنس لیشمانیا ایجاد می‌شود. عفونت در انسان توسط حدود ۲۱ گونه از ۳۰ گونه که پستانداران را آلوده می‌کنند ایجاد می‌شود. این بیماری عوارض زیادی داشته و به‌ مرور زمان باعث تغییرات زیادی در بدن انسان ‌و به ویژه ناحیه پوست آن می‌شود. در ادامه به بررسی این بیماری پرداخته‌ایم تا بتوانیم شما را در مسیر دریافت نوبت از یک پزشک متخصص بیماری های عفونی برای درمان این بیماری راهنمایی کنیم. شما می‌توانید با کمک گرفتن از وبسایت دکترتو، با بهترین پزشکان متخصص در زمینه درمان بیماری لیشمانیوز آشنا شوید. همچنین می‌توانید در مدت زمانی کوتاه نوبت ویزیت آنلاین یا حضوری خود را دریافت کنید.

بیماری سالک چیست؟

لیشمانیوز یک بیماری انگلی است که به طور کلی در سراسر دنیا در بخش‌هایی از مناطق گرمسیری، نیمه گرمسیری و جنوب اروپا دیده می‌شود. اما این بدان معنی نیست که در کشور ما ایران وجود ندارد! بیماری لیشمانیوز یا سالک در اثر نیش پشه خاکی آلوده منتقل می‌شود. انواع مختلفی از لیشمانیوز وجود دارد. شایع‌ترین شکل آن لیشمانیوز جلدی یا پوستی بوده که باعث زخم‌های پوستی می‌شود.

لیشمانیوز احشایی هم نوع دیگری از این بیماری بوده چندین اندام داخلی (معمولاً طحال، کبد و مغز استخوان) را درگیر می‌کند. البته در ادامه ما به معرفی جامع هر یک از انواع بیماری سالک به طور جامع‌تر پرداخته‌ایم؛ این تنها اشاره‌ای به بعضی از انواع این بیماری بود.

دسته بندی: مجله آوان برچسب ها: سالک

0 نظر

ارسال نظر