Image

سلولیت Cellulite

سلولیت Cellulite تا به حال سلولیت به پوست شما هم تغییراتی اضافه کرده‌است؟ آیا می‌دانید که سلولیت چیست؟ شما هم دوست دارید پوست صاف و بدون هیچ عارضه‌ای را داشته‌باشید و سلولیت‌ها این اجازه را به شما نمی‌دهند؟ نگران نباشید! سلولیت نوعی ضایعه‌ی پوستی است که نشان‌دهنده‌ی بیماری و مشکل خاصی نیست و هیچ نیازی به درمان هم ندارد.

اگر از این عارضه ناراضی هستید و می‌خواهید که هر طور شده این تجمع چربی را از بین برده و پوست خود را یک دست کنید، می‌توانید این مطلب را تا انتها بخوانید و با روش‌های درمانی سلولیت و حتی پیشگیری از آن آشنا شوید. 

سلولیت چیست؟

سلولیت یکی از اختلالات پوستی و نوعی ضایعه پوستی بسیار شایع و بی‌ضرر است که باعث ایجاد سطحی ناصاف و گوشتی کمرنگ بر روی ران، باسن، لگن و شکم می‌شود. شیوع این ضایعه در زنان بیشتر است. بسیاری از افراد سعی می‌کنند با کاهش وزن، ورزش، ماساژ و کرم‌های برطرف‌کننده‌ی سلولیت موجود در بازار، ظاهر پوست خود را بهبود بخشند که اثر آن بر افراد مختلف، متفاوت است. گزینه‌های درمانی که از نظر پزشکی اثبات شده‌اند نیز موجود هستند، اگرچه نتایج آنها فوری و ماندگار نیست.

سلولیت عفونی چیست؟

اما سلولیت عفونی یا سلولیتیس نوعی عفونت باکتریایی است که باعث بیماری پوست می‌شود. این سلولیت با سلولیتی که از آن صحبت می‌کنیم فرق دارد و باید درمان شود. نمی‌توان سلولیت عفونی را به حال خود رها کرد زیرا محیطی است که در آن باکتری‌ها رشد می‌کنند. سلولیت عفونی غشاء زیر پوستی و چربی زیر جلد را درگیر عفونت می‌کند. نمای ظاهری آن یه سطح قرمز است که به مرور زمان گسترش پیدا می‌کند و بزرگ‌تر می‌شود. این بیماری با ایجاد شکاف در پوست و ورود میکروب‌ها به زیر پوست ایجاد می‌شود.
 

سلولیت پا چیست؟

یکی از مناطقی که بیشتر شاهد سلولیت در آن هستیم، پا است. سلولیت پا به خصوص در ران پا مشکل شایعی در خانم‌هاست، به صورتی که تقریبا ۸۵٪ از خانم‌ها به آن دچار هستند. پس اگر شما هم سلولیت پا دارید، زیاد نگران آن نباشید. سلولیت ران پا به علل مختلفی ایجاد می‌شود، ژنتیک، مشکلات هورمونی، مصرف برخی داروها، مشکل دستگاه لنفاوی، اضافه وزن، سیگار کشیدن و مصرف الکل از جمله مسائلی است می‌توانند باعث ایجاد سلولیت پا شوند.

برای درمان سلولیت پا می‌توانند از روش‌هایی که در ادامه و به‌طور کلی برای سلولیت گفته‌ایم استفاده کنید. لیزر‌درمانی، استفاده از برس مخصوص، پوشیدن لگ سلولیت و غیره از روش‌هایی است که برای درمان سلولیت پا می‌توانید از آن استفاده کنید.

درمان سلولیت | چگونه سلولیت را از بین ببریم؟

یکی از سوال‌هایی که ذهن هر کسی که سلولیت دارد را درگیر می‌کند، این است:

چگونه سلولیت را از بین ببریم؟ ایا سلولیت از بین میرود؟ از بین بردن سلولیت چگونه انجام می شود؟

بسیاری از افراد ظاهر سلولیت را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند پوستشان تا حد امکان صاف باشد. بنابراین، مقالات زیادی در مورد سلولیت و درمان‌های موجود آن در دسترس است. برای بهبود این مشکل از تغییرات رژیم غذایی گرفته تا کرم‌های برطرف‌کننده‌ی سلولیت و درمان‌های مکانیکی در دسترس است، برخی از درمان‌ها پیشتر در مطالعات پزشکی بر روی سلولیت تاثیر داشتند و در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

۱. درمان سلولیت با لیزر

لیزر، نور یا رادیو فرکانس درمانی: دستگاه‌های تصویب‌شده ترکیبی از نور درمانی یا لیزر و یا اشعه مادون قرمز با ماساژ هستند که به کاهش موقت ظاهر سلولیت کمک می‌کند و برای حفظ ظاهر بهبود یافته نیاز به چندین جلسه درمانی و درمان‌های نگهدارنده دارند.

۲. برس خشک برای سلولیت

برس خشک نمی‌تواند درمان خیلی دقیقی برای سلولیت باشد. اما نمای آن را بهبود می‌بخشد. شما با استفاده از برس خشک می‌توانید به پوست بدن خود طراوت و شادابی بیشتری بدهید و جریان خون را در زیر پست بیشتر کنید. یکی دیگر از فوایدی که برس خشک برای بدن دارد این است که از پوست شما لایه‌برداری می‌کند.

دسته بندی: مجله آوان برچسب ها: سلولیت Cellulite

0 نظر

ارسال نظر