Image

عفونت های پوستی

عفونت های پوستی ایجاد لکه‌ها و ضایعات روی پوست ممکن است به دلایل مختلفی از جمله حساسیت و بیماری‌های پوستی باشد. بسیاری از قرمزی‌ها و ضایعات روی پوست ناشی از انواع عفونت های پوستی هستند که به‌دلایل مختلفی به‌وجود می‌آیند. شناخت انواع عفونت پوستی و علل بروز آن‌ها، نگرانی را کاهش خواهد داد؛ همچنین، در مورد نحوه مواجهه با این ضایعات آگاه خواهید شد. برخی از این عفونت‌های پوست مسری هستند و به‌ همین دلیل آغاز درمان در سریع‌ترین زمان اهمیت بسیاری دارد. ازاین‌رو در این مقاله به معرفی انواع مختلف عفونت‌های پوستی و علل بروز آن‌ها پرداختیم تا با شناخت از آن‌ها بتوانید هرچه سریع‌تر درمان را آغاز کنید.

عفونت پوستی وضعیتی است که در آن میکروب‌ها (باکتری‌ها، ویروس‌ها یا قارچ‌ها)، سطح پوست شما و در بعضی مواقع بافت‌های عمیق زیر آن را آلوده می‌کنند. در برخی موارد نیز عفونت‌های پوستی به دلیل حمله انگل به پوست شما ایجاد می‌شود.

ممکن است هر زمانی که لایه بیرونی پوست شما باز می‌شود، به عفونت پوستی مبتلا شوید؛ باز شدن این لایه از پوست می‌تواند به دلایلی مختلفی از جمله بریدگی، خالکوبی و تتو کردن، سوراخ کردن، نیش زدن، گاز گرفتن یا ترک خوردگی ناشی ازخشکی پوست  اتفاق بیفتد. شما می‌توانید عفونت‌های جزئی پوست را در خانه درمان کنید، اما برای درمان یک عفونت جدی‌تر و عمیق‌تر توصیه می‌کنیم به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

دسته بندی: مجله آوان برچسب ها: عفونت های پوستی

0 نظر

ارسال نظر