Image

قرص کلاژن

 قرص کلاژن یکی از مهم‌ترین سوالات کسانی است که قصد دارند از این قرص استفاده کنند. هر انسانی و موجودی به سمت پیری حرکت می کند. برخی از افراد هم هستند که دیر پیر می‌شوند. پیری زودرس یا دیررس می‌توانند علل ژنتیکی داشته باشند. اما در هر صورت پیری انکارناپذیر است و بالاخره از راه فرا می‌رسد. در بدن انسان نوعی از پروتئین به نام کلاژن وجود دارد که در پوست، مو، ناخن، ماهیچه‌ها و استخوان وجود دارد. کلاژن موجود در پوست، مو و سایر بخش‌های بدن باعث استحکام می‌شود. به همین دلیل یکی از دلایل که با افزایش سن، پوست بدن چروک می شود کمبود کلاژن است.

کلاژن با افزایش سن کاهش می‌یابد و بدن کمتر از گذشته کلاژن تولید می‌کند. امروزه بسیاری از افراد از قرص کلاژن استفاده می‌کنند تا بتوانند فرایند پیری ظاهری را کمی بهبود ببخشند و آن را به تعویض بیاندازند! اما بهتر است قبل از استفاده از هر دارویی از عوارض آن مطلع باشیم. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا عوارض قرص کلاژن را به‌صورت ویژه بررسی کنیم.

کلاژن از کلمه یونانی kolla  که به معنی چسب گرفته شده است. در واقع کلاژن همانند چسبی سلول‌ها را به هم متصل می‌کند.  کلاژن فروان‌ترین پروتئین در بدن و یکی از اصلی ترین پروتئین‌های ساختاری پوست است. بشر به مرور زمان طراوت و شادابی پوستش را از دست می‌دهد. علت آن نیز کاهش کلاژن در بدن است که با بالارفتن سن ارتباط مستقیمی دارد.

در سال ۲۰۱۱ دانشمندان ۲۸ نوع کلاژن ثبت کردند که ۱۶ نوع آن در بدن وجود دارد. مهم‌ترین کلاژن‌های بدن ۴ نوع هستند. نوع اول کلاژن در استخوان، تاندون و فیبروس غضروف وجود دارد. نوع دوم در پوست، مو، ناخن و اندام‌ها است که ۹۰ درصد آن‌ها را تشکیل می دهد. نوع سوم کلاژنی است که در زنان باردار باعث تقویت جفت آن‌ها می‌شود. در نهایت نوع چهارم کلاژنی است که با غضروف سازی ارتباط مستقیمی دارد.

دسته بندی: مجله آوان برچسب ها: قرص کلاژن

0 نظر

ارسال نظر