Image

پیله ابریشم

پیله ابریشم مایعی نازک و چسبناک است که از غده های بزاقی دهان کرم ابریشم ترشح می شود. این مایع روی پوسته سخت که دارای منافذ بسیار ریزی است، منجمد می شود و به الیاف باریک و نازک ابریشم تبدیل می شود. مواد تشکیل دهنده این مایع لزج، انواع مختلفی از پروتئین ها هستند که همانند صندل سفید خواص و فواید زیادی برای پوست و زیبایی دارد. اگر شما هم می خواهید با فواید و مزایای این محصول ارزشمند برای پوست آشنا شوید، ادامه مقاله را از دست ندهید. :)

تاریخچه استفاده از پیله ابریشم

استفاده از پیله ابریشم، در صنعت نساجی و دوخت لباس، بیش از ۴۰۰۰ سال قدمت دارد. شاهزاده های چینی از خیاطان و کارگران خود می خواستند تا از الیاف نازک و ظریف کرم ابریشم، برای آن ها لباس های فاخر و زیبایی بدوزند. تماس مداوم خیاطان و کارگران با پیله ابریشم، باعث شد تا پوست آنها شاداب تر و جوانتر شود. این خبر به گوش شاهزاده ها رسید و آنها نیز از این پیله ابریشم ها جهت لطافت و شادابی پوست خود بهره می بردند.

ترکیبات موجود در پیله ابریشم

سرسین و فیبروئین دو ترکیب پروتئینی در ساختار شیمیایی پیله ابریشم هستند. این دو ماده خاصیت چسبندگی و لطافت به نخ های ابریشم می دهند. ترکیب سرسین و فیبروئین با یکدیگر، موجب استحکام هر چه بیشتر الیاف آن می شوند. ترکیب شیمیایی این پروتئین ها متشکل از آنزیم های قدرتمند و متنوعی است. بیشترین اثرگذاری آنها روی پوست همانند در کلاژن سازی، افزایش الاستیسیته و جلوگیری از چین و چروک شدن آن است.

از دیگر پروتئین ها و مواد موجود در پیله ابریشم های پنبه مانند، می توان به سیستئین، لیزین، اسید گلوتامیک، ایزولوسین، گلیسین، آلانین، لوسین، سرین، آرژنین و متیونین اشاره کرد. تمامی این ترکیبات، آمینو اسیدهای مورد نیاز و ضروری برای بدن و به ویژه پوست هستند. ترکیباتی از خانواده آنتی اکسیدان ها که نقش مهمی در زیبایی پوست صورت و بدن ایفا می کنند.

انواع پیله ابریشم

دو نوع پیله ابریشم در بازار وجود دارد:

  • معمولی: پیله معمولی یا کثیف، بدون تغییر و دست خوردگی و حتی خارج کردن کرم از آن، به فروش می رسد. در این شرایط شما باید کرم را از محفظه ابریشمی آن جدا کنید. در این شرایط احتمال اینکه پیله ابریشم های خراب و غیرقابل استفاده در بین این محصول پیدا کنید، زیاد است. استفاده از این پیله ابریشم ها روی پوست، نتیجه عکس می دهد و به پوست شما آسیب می زند.
  • تمیز: پیله ابریشم هایی کاملا تمیز، ضدعفونی شده و سالم هستند. این محصول با رعایت اصول بهداشتی و استاندارد کالا به دست مشتری می رسد. کرم ابریشم از داخل محفظه های آنها خارج می شود و در صورت خرابی، آن را دور می اندازند. 
فواید پیله ابریشم برای پوست

این گلوله های برفی، خواص شگفت انگیز و زیادی برای پوست دارند. در ادامه به فواید و مزایای فوق العاده این محصول پرطرفدار و ناشناخته اشاره خواهیم کرد. مطمئنا اگر شما از خاصیت بی نظیر محفظه سفت و سخت پروانه ها، مطلع شوید، در استفاده از آن درنگ نخواهید کرد.

دسته بندی: مجله آوان برچسب ها: پیله ابریشم

0 نظر

ارسال نظر